Robot Kerfuś – sklepowy pomocnik

Robot Kerfuś podbija serca polskich internautów. Zadaniem sympatycznego robokotka jest służenie pomocą ludziom podczas zakupów w Carrefourze. Chociaż Kerfuś z dnia na dzień stał się bohaterem internetowych memów, to jednak jest również synonimem tego, jak roboty mogą usprawnić ludzkie życie.

Podstawowym zadaniem Kerfusia, należącego do serii robotów BellaBot produkowanej przez Pudu Robotics, jest dostarczanie wybranego asortymentu do kupującego na terenie sklepu. Robot ma też proponować asortyment adekwatny do potrzeb klienta oraz promować wybrane produktu. 

Zresztą Kerfuś trafił do Carrefoura właśnie na skutek współpracy z firmą PepsiCo. Wyposażony został w funkcje sensoryczne, które nie tylko usprawniają jego poruszanie się, ale też pozwalają na interakcję z ludźmi. I tak na przykład po pogłaskaniu Kerfuś jest w stanie wyrazić swoje emocje za pomocą komunikatów dźwiękowych. Twórcy robota zachwalają swoje dzieło, jako „innowacyjne narzędzie sprzedażowe”.

Kerfusie znaleźć można w dwóch warszawskich centrach handlowych: Westfield Arkadia oraz Galeria Wileńska. Przedstawiciele sklepów prezentują roboty z dumą, wspominając, że ich obecność przekłada się na zachowanie klientów, którzy z dużą dozą ciekawości sprawdzają ich możliwości. A te są spore, bo Kerfuś jest inteligentnym sklepowym asystentem, który ma za ludzi wykonywać część zadań. Dzięki niemu czas w sklepie spędzimy w przyjemny sposób, a zakupy nie będą wiązały się z dziesiątkami kilometrów wykonanych pomiędzy sklepowymi regałami.

Sympatyczny robot stał się internetowym fenomenem. Analitycy wskazują, że w październiku 2022 roku internauci częściej od fraz „wojna” czy „inflacja”, szukali w sieci informacji o Kerfusiu. Zresztą szybko powstały o nim też liczne, czasem niewybredne, żarty, memy oraz filmy. 

Eksperci od nowoczesnych technologii przekonują, że wkrótce roboty będą bardzo popularne m.in. w marketingu oraz w sprzedaży. Upowszechnienie się technologii typu smart, a także rozwój sieci o wysokiej prędkości przesyłania danych, pozwoli na zaangażowanie większej liczby robotów w usługach. Od tego już tylko krok do personalnych robotów-asystentów czy nawet robotów-sportowców.