Taksówki autonomiczne pojawią się niebawem w Chongqing i Wuhan. To sukces chińskiej firmy technologicznej Baidu, które przekonuje do takiego kroku władze administracyjne kolejnych miast. Dzięki temu liczba miast, w których można korzystać z pojazdów Apollo Go dojdzie do dziesięciu.
Przed pandemią Covid-19 Wuhan było jednym z największych chińskich ośrodków gospodarczych. Siedziby miały tam największe światowe korporacje. To miasto będzie jednym z dwóch kolejnych, w których pojawią się taksówki autonomiczne. Drugim będzie Chongqing.
Autonomiczne taksówki nie są jeszcze doskonałe, co widać po ograniczeniach, jakie wobec nich wprowadzono. W Wuhan będzie można korzystać z nich w godzinach 9-17 na wyznaczonym obszarze 13 km kw. w strefie gospodarczej i technologicznej. W Chongqin usługa Baidu dostępna będzie krócej, bo w godzinach 9:30-16:30, ale za to na obszarze 30 km kw. dzielnicy Yongchuan. W obu miastach usługa będzie świadczona przez pięć samochodów Apollo Go piątej generacji.
Strefy, w których będą jeździć Apollo Go, nie są gęsto zaludnione i jest w nich wiele szerokich dróg. To ułatwi pracę autonomicznych taksówek.
– To ogromna zmiana dla całej branży. Uważamy, że te zezwolenia są kamieniem milowym na drodze do wprowadzenia w pełni autonomicznych pojazdów świadczących usługi taksówkarskie na dużą skalę – komentuje sytuację Wei Dong, wiceprezes i dyrektor ds. bezpieczeństwa w Baidu’s Intelligent Driving Group.
Chociaż w Pekinie władze już także wyraziły zgodę na taksówki Apollo Go (w maju 2022 r.), to jednak w tym przypadku nie do końca można mówić o pojazdach autonomicznych. Zgodnie z przepisami w pojeździe musi znajdować się człowiek, chociaż nie musi on siedzieć na miejscu kierowcy. W Chongqing i Wuhan nie ma takiego wymogu.
Pozostałe miasta, w których klientów obsługują taksówki Apollo Go to Szanghaj, Shenzhen, Kanton, Changsha, Cangzhou, Yangquan i Wuzhen. Baidu oświadczył także, że do 2030 r. planuje być obecna w 100 miastach.